Verkstedet er dessverre stengt for sommeren. Vi vil åpne igjen i august. Kom gjerne tilbake da.
Hvordan følge med på Prosjekt: Spill! (+ ny demo)

Hvordan følge med på Prosjekt: Spill! (+ ny demo)

17. mars 2022 01:50

Skrevet av Fredrik Lillemoen Eiding

Ny demo fra oss i Prosjekt: Spill!

 

Da var nok et semester godt i gang, og vi i Prosjekt: Spill er endelig klare til å vise frem det vi har jobbet med siden sist! Nyeste demo finner dere her: Demo-link

Vi ønsker å gjøre det litt mer oversiktlig å følge med på utviklingen vår, så litt lengre nede i denne artikkelen kommer info om nettopp dette, men først litt om hva som er nytt i denne demoen sammenlignet med sist:

 

  • Ny oppdatert lynturret!
  • Ny basemodell med veldig fancy animasjoner!
  • Skjelett og speedy golem, våre første fullstendig implementerte fiender som ikke bare er placeholdere!
  • Nye karaktermodeller til spiller 2 og 3!
  • Turrets må nå repareres
  • Hovedmeny med leaderboard og highscores
  • Oppdatert grafikk i form av lys og shading
  • En komplett overhaul av terrenget, inkludert nye modeller til pynt
  • Diverse “quality of life” forbedringer som pausemeny med mulighet til å avslutte spillet uten å alt+f4, mulighet til å flytte/selge turrets etter å ha bygget dem, bugfixing og mye annet småtteri.

 

Er du nysgjerrig på hvordan vi i gruppa jobber, og hvor du kan få innblikk? Alt vi utvikler er åpent for innblikk, og kan derfor finnes på Hackerspace sin Trello, Github eller Drive.

I Prosjekt: Spill følger vi "scrum"-arbeidsmetodikken og jobber i sprinter. Det vil i praksis si at vi planlegger og fordeler arbeidsoppgaver over 2 ukers-intervaller. Hvilke arbeidsoppgaver som jobbes med, er planlagte, eller er ferdige fører vi på det digitale tavleverktøyet “Trello”. Det er også her vi skriver ned ideer når de dukker opp. Dette er det mest oversiktlige stedet å følge med på utviklingen vår! Linken finner dere her: Trello-link.

Alt av nye features fullført i Trello blir lastet opp på Github-en vår. Her jobber vi på oppgavene fra Trello på individuelle branches, som merges inn i en branch vi kaller “develop” når de er ferdige. I develop vil man derfor alltid finne den nyeste iterasjonen av spillet. Når vi har nådd alle målene våre, merges “develop” inn i branchen vi kaller “main”. I “main” skal det da alltid ligge en komplett og stabil utgivelse av features vi har jobbet på, som også blir gitt ut som en “Release” på github-en. En “Release” inneholder da i tillegg en ferdig bygget demo hvem som helst kan prøve ut!

Til sist er det Hackerspace sin google drive, der vi blant annet har våre originale gamedesign-dokumenter. Vi har iterert mye på disse, men det kan være interessant å se på hvis man vil vite hva vi tok utgangspunkt i.

Det var alt for denne gang! Følg med etter nye artikler i (veldig) nær framtid hvis du er interessert i planlagte oppdateringer og nye demoer. :)