Teamet bak Defendy Pengy: VR-gruppa 2017/18

Teamet bak Defendy Pengy: VR-gruppa 2017/18

5. september 2022 18:29

Skrevet av Anders Hovden

Etter litt over ett år med lærerik spillutvikling og trivelig samhold takker vi for oss, og håper andre får glede av spillet vårt og nytte av den åpne kildekoden!

Gruppebilde av VR-gruppa, hvorav én holder en plakat med "Defendy Pengy" på.

Dette er VR-gruppa 2017/18.

Vi startet i 2017 med å jobbe for å ha et spill klart til neste års Norwegian Game Awards (NGA). Ett år senere, etter mye hardt arbeid og sene arbeidskvelder, sa vi oss fornøyde. Vi har deltatt med stand på SpillExpo 2017 og som finalister på NGA 2018, og fått overveldende mange positive tilbakemeldinger. Det ligger en kopi av spillet på alle VR-datamaskinene våre, så det er bare å komme innom om du vil prøve!

Spillet heter Defendy Pengy og er et tower defence-inspirert spill med et hjemmekoselig dyretema. I Defendy Pengy skal du beskytte små, søte pingvinunger mot ville dyr som er ute etter å spise dem. Du kan teleportere mellom tårn og velge mellom å bruke pil og bue eller magi som våpen. Det er to verdener med forskjellig vanskelighetsgrad som du kan prøve ut.

Etter endt utvikling gjorde vi kildekoden åpen på GitHub, og kan finnes her: github.com/hackerspace-ntnu/Defendy-Pengy. Der ligger det i tillegg en ferdigbygd versjon av spillet, som du kan laste ned og kjøre hvis du har en HTC Vive eller Oculus Rift. Pull requests mottas med åpne armer!

VR-gruppa er delt opp i tre undergrupper: spillutvikling, grafisk design, og lyddesign. Vi har arbeidskvelder to ganger i uka der vi jobber både i team og individuelt. Vi utvikler spillet i Unity med C# og lager 3D-modellene i Blender.

 

Medlemmer:

Leder: Erlend J. Skarpnes
Nestleder: Håkon Vågsether
Utviklere:

  • Anders Hovden
  • Arne-Martin Pedersen
  • Hanna-Kai B. Golberg
  • Timmy Chan (også Grafisk)

Grafisk:

  • Erik Dukefoss
  • Miriam Finjord
  • Odd Gunnar Aspaas
  • Robert Einarsson

Lyd:

  • Marianne Austvik
  • Mathias S. Müller